Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Застъпническа група призова Зукърбърг да не прави Instagram за деца

Според организацията социалната мрежа може да навреди на подрастващите

Застъпническа група призова Зукърбърг да не прави Instagram за деца

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Застъпническа група призова главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да не създава версия на приложението за споделяне на снимки и видео Instagram за деца под 13-годишна възраст, тъй като това ще ги изложи на „голям риск“, предава Ройтерс.

Писмото до Зукърбърг от Campaign for a Commercial-Free Childhood (CCFC) е изпратено в момент, в който най-голямата социална мрежа в света се сблъсква с критики за ключовата си роля в разпространението на дезинформация в глобален мащаб през своите платформи, като същевременно излага децата на неподходящо за тях съдържание.

Facebook не е отговорила веднага на запитванията за коментар пред информационната агенция.

Още по темата

Instagram използва страха на младежите от това да не пропуснат нещо интересно и актуално, който ги кара непрестанно да проверяват устройствата си, да търсят одобрение чрез качване на снимки, посочват от CCFC. Организацията допълва, че непрестанният фокус на платформата върху външния вид и себепредставянето ще бъдат предизвикателство за поверителността и благосъстоянието на подрастващите.

„Въпреки че събирането на ценни семейни данни и отглеждането на едно цяло ново поколение Instagram потребители може да е добро за печалбата на Facebook, това вероятно ще увеличи потреблението на Instagram от малки деца, които са особено уязвими към манипулативните и експлоататорски характеристики на платформата“, гласи писмото.

CCFC е неправителствена организация, която вярва, че насоченият към деца маркетинг, както и прекомерното време, което подрастващите прекарват пред екрана, може да навреди на здравословното им развитие. Ето защо CCFC се е посветила на мисията да спре маркетинга сред деца.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Социални мрежи
Фалшивите оценки причиняват все по-големи главоболия на Amazon